Inici » Àrea professional » Docència » Residents
A la Fundació Hospital Sant Joan de Déu de Martorell comptem amb quatre programes de formació Sanitària Especialitzada:
PROCEDIMENT ACOLLIDA, SEGUIMENT I AVALUACIÓ ESTUDIANTS MIR
ACOLLIDA
El primer dia un membre de la Comissió docent, preferentment president/a o secretari/a serà
l’encarregat de la rebuda del resident.
A continuació salutació i benvinguda per part del Director Mèdic/Gerent de la FHSJDM.
S’acompanya al resident a Direcció de persones per signar documentació, recollida de claus per
accessos informàtics, targeta d’identificació i a Direcció d’infraestructures, Enginyeria i
Operacions, on se li fa entrega de targeta d’accessos, se li facilita la clau numèrica d’accés a
l’habitació de guàrdia, informació del circuit de tiquets del servei de menjador/cafeteria
(esmorzar, dinar i sopar els dies de guàrdia) i se’ls acompanya als vestuaris on hi ha les
taquilles.
Els residents de segon i/o tercer any fan una rebuda als nous residents a l’habitació de guàrdia.
En les dates més properes possibles a la incorporació dels residents te lloc una curs d’acollida,
d’assistència obligatòria, a l’Aula Polivalent de l’hospital.
Aquest curs té una periodicitat anual, amb una durada d’una setmana (5 dies), en horari de 9h
a 14h, on es tracten temes rellevants de patologia urgent i emergent.
La primera classe consisteixi en un presentació del centre a càrrec del director/gerent i dels
caps dels serveis de Medicina Interna i Urgències i es complementa amb una visita a les
instal·lacions de l’hospital
Material a la vostra disposició
Taquilla (portar cadenat propi) i un espai on poder-se canviar.
-Targeta identificativa del centre.
-Uniforme (pijama i bata).
-Espai per dormir quan es facin guàrdies de nit.
SEGUIMENT I AVALUACIÓ
Durant la seva estada al nostre centre els residents segueixen l’agenda de les rotacions
designades per la Unitat Docent d’acord amb el currículum de l’especialitat.
Respecte a les rotacions externes, els residents de medicina fan les seves peticions a la UD
mentre que les peticions per les rotacions electives mèdiques dins de la institució les dirigeixen
a la comissió docent del centre.
La comissió fa d’intermediari entre les sol·licituds dels residents i els servei de destí per garantir
que la petició s’ajusta al currículum de l’especialitat i el servei de destí està en situació de rebre
al resident en les dates proposades. En cas de dubte curricular, es fa consulta a la UD.
Addicionalment, els caps de servei poden determinar la rotació mínima necessària pel seu
servei i consensuar amb la comissió de docència el contingut de la rotació per tal que estigui el
més ajustat possible al currículum i a l’interès del resident.
Cada avaluació és avaluada per un referent i aquestes avaluacions contribueixen a l’avaluació
anual de l’estudiant.
Cada mes la presidenta del comitè de docència de l’hospital signa l’activitat de guàrdies de tots
els residents i la fa arribar a la U.D.
El president de la comissió de docència es reuneix periòdicament amb els tutors/es dels
residents, al CAP Buenos Aires de Martorell, per fer un seguiment qualitatiu i quantitatiu de les
avaluacions anuals, i consensuar i redreçar els aspectes millorables. En aquestes reunions
també comparteixen les inquietuds i problemes que cada cas pot presentar i es consensuen
propostes de millora i solució.
PROCEDIMENT ACOLLIDA, SEGUIMENT I AVALUACIÓ ESTUDIANTS IIR
ACOLLIDA
El primer dia un membre de la Comissió docent, preferentment president/a o secretari/a serà
l’encarregat de la rebuda del resident.
S’acompanya al resident a direcció de persones per signar documentació, recollida de claus per
accessos informàtics, targeta d’identificació .
En les dates més properes possibles a la incorporació dels residents te lloc una curs d’acollida,
d’assistència obligatòria, a l’Aula Polivalent de l’hospital.
Aquest curs té una periodicitat anual, amb una durada d’una setmana (5 dies), en horari de 9h
a 14h, on es tracten temes rellevants de patologia urgent i emergent.
Material necessari
-Taquilla (portar cadenat propi) i un espai on poder-se canviar.
-Targeta identificativa del centre.
-Uniforme (pijama i bata).
ROTACIONS
Rotacions per dispositius de l’hospital d’octubre (o finals de setembre) a desembre, amb la
següents distribució:
– Hospitalització a domicili (HAD): 2 setmanes
– Consulta infermera d’Endocrí i diabetis: 1 setmana
– Consulta Estomaterapeuta i cures: 1 setmana
– Consulta infermera SAOS/MPOC: 1 setmana
– Consulta infermera d ‘Insuficiència cardíaca: 1 setmana
– UFISS geriatria i pal·liativa: 1 setmana
– Urgències: 1 setmana en torn de tarda. És la primera rotació que es farà prèvia a les guàrdies per tal de conèixer el dispositiu.
Guàrdies: octubre (o finals de setembre) a desembre.
Mínim 4 i màxim 7 guàrdies al mes. El resident escollirà els dies de guàrdia.
Horari de les guàrdies de dies feiners és de 17:00h a 20:00h i les guàrdies de cap de
setmana de 08:00h a 20:00h.
– Ginecologia: Les IIR faran 2 guàrdies de 12 hores
– Pediatria: 2 setmanes a urgències pediàtriques
SEGUIMENT I AVALUACIÓ
Cada avaluació la realitza la referent d’infermeria, i contribueixen a l’avaluació anual del
resident.
Cada mes la referent d’infermeria del comitè de docència de l’hospital signa l’activitat de
guàrdies de tots els residents i la fa arribar a la U.D.
PROCEDIMENT ACOLLIDA, SEGUIMENT I AVALUACIÓ DE RESIDENTS DE LLEVADORA
ACOLLIDA
El primer dia un membre de la Comissió docent, preferentment president/a o secretari/a serà
l’encarregat de la rebuda del resident.
S’acompanya al resident a direcció de persones per signar documentació, recollida de claus per
accessos informàtics, targeta d’identificació
Una vegada realitzats aquests tràmits, la referent de llevadores de l’hospital s’encarregarà de la
seva acollida.
ROTACIONS
La duració de l’estada del resident a l’hospital és d’un mes, on es prioritzarà l’acompanyament
al part en el centre de naixement.
Al finalitzar la rotació, la referent de llevadores avaluarà al resident amb el document facilitat
pel seu centre de docència i aquesta contribuirà a l’avaluació anual de l’estudiant.
Material necessari
-Taquilla i un espai on poder-se canviar
-Targeta identificativa del centre
-Uniforme (pijama i bata)
Fundació Hospital
Sant Joan de Déu de Martorell
Av. Mancomunitats Comarcals 1-3
Martorell (08760)